Stemmen in andere gemeente voor verkiezingen

U heeft een kiezerspas nodig als u in een andere gemeente wilt stemmen dan waar u staat ingeschreven. U vraagt de kiezerspas aan bij de gemeente waar u staat ingeschreven.

Vraag hier uw kiezerspas aan

Bij de verkiezingen voor het Europees Parlement mag u ook in een andere gemeente stemmen dan waar u staat ingeschreven. Bijvoorbeeld in de gemeente waar u werkt. Hiervoor heeft u een kiezerspas nodig.

Woont u tijdelijk of permanent in het buitenland? Dan kunt u toch stemmen als u op de verkiezingsdag in Nederland bent. Hiervoor heeft u ook een kiezerspas nodig. U kunt dan in elke gemeente stemmen.

Dit zijn de voorwaarden voor het aanvragen van een kiezerspas:

• U mag stemmen voor de verkiezing van het Europees Parlement.
    • U heeft een identiteitsbewijs.
    • Uw identiteitsbewijs is op 6 juni 2024 niet langer dan 5 jaar verlopen.

De kiezerspas vraagt u aan bij de gemeente waar u op 23 april 2024 staat ingeschreven.

Zo vraagt u een kiezerspas schriftelijk aan:

• Vul het aanvraagformulier voor een kiezerspas in.
    • Stuur het formulier op naar de gemeente.
    • Het formulier moet uiterlijk 3 juni bij de gemeente zijn.
    • Heeft u al een stempas gekregen? Stuur de stempas dan mee.

U kunt ook langskomen bij de gemeente:

• Kom tot uiterlijk 5 juni 12.00 uur naar de gemeente.
    • U neemt mee:
      • uw stempas (als u die al heeft gekregen)
      • uw identiteitsbewijs

Woont u permanent in het buitenland, maar bent u op de dag van de verkiezingen in Nederland?