Uitkering voor oudere en arbeidsongeschikte werklozen

De IOAW-uitkering is voor mensen die voor 1 januari 1965 geboren zijn en een laag inkomen hebben. De uitkering vult het inkomen aan. Vraag de IOAW aan via werk.nl.

De IOAW-uitkering vult uw inkomen aan als u 50 jaar of ouder was toen u werkloos werd. Hoe hoog uw IOAW-uitkering wordt, hangt af van:

• uw inkomen
    • het inkomen van uw partner

Lees hier meer over de hoogte van uw IOAW-uitkering. De IOAW-uitkering wordt aan het eind van elke maand uitbetaald.

De voorwaarden voor de IOAW-uitkering zijn:

Daarnaast geldt 1 van de volgende voorwaarden voor u:

1. U was 50 jaar of ouder toen u werkloos werd. U heeft nog niet de AOW-leeftijd. U kreeg langer dan 3 maanden een WW-uitkering.
    2. U was 50 jaar of ouder toen u recht op een WGA-uitkering kreeg. U bent herkeurd en bent voor minder dan 35% arbeidsongeschikt. Hierdoor is de WGA-uitkering gestopt.
    3. U bent gedeeltelijk arbeidsongeschikt (minder dan 80%). En u had op 28 december 2005, voor de komst van de WIA, een IOAW-uitkering.

Zo vraagt u een IOAW-uitkering aan:

Sociale Zaken Maastricht Heuvelland

Randwycksingel 22

6229 EE Maastricht

6202 TC Maastricht

post@maastricht.nl

De gemeente Maastricht en de Heuvelland gemeenten hebben gezamenlijk één uitvoeringsorganisatie voor Sociale Zaken.

U kunt bezwaar maken tegen de beslissing op uw aanvraag. Doe dit binnen 6 weken. Bent u het daarna niet eens met de uitspraak op het bezwaarschrift? Teken dan beroep aan bij de rechtbank.

Formulieren